fredag 31 juli 2020

Friday fun!


En bild från igår, när det regnade. 
Visst ser hennes öron lååånga ut när manen och pannluggen är "vattenkammade"??!!

Idag var sommaren tillbaka igen - härligt!!! Av olika anledningar (bl a förberedelser för morgondagens loppis) sparade jag ridningen till kvällen, då det ju inte var lika varmt för Hamingja heller. Det blev ett relativt kort men intensivt ridpass med en hel del terrängridning som uppvärmning/lösgörande och sedan avslutningsvis lite töltträning längs bilvägen tillbaka hemåt. 

Det känns som ett ganska hårt underlag på bilvägen nu, vilket också var en av anledningarna att jag valde att f f a rida i terrängen idag. Men nästa ridpass tror jag att jag satsar på att rida till Torrbergsvägen där underlaget inte brukar vara riktigt lika hårt. Det är dessutom ett tag sedan sist - och omväxling förnöjer ju!

Nu håller jag tummarna för att det kommer MYCKET folk till Kyrkbyns byaloppis i morgon (mellan klockan 11.00 och 16.00). Hos oss på Kantorsvägen 3 kommer det f f a att säljas ridkläder och hästutrustning, men även lite icke hästrelaterat. VÄLKOMNA!!!

Inga kommentarer: