onsdag 2 januari 2019

Allt klär en skönhet!

...både rimfrost och höstrån t ex!

Igår, den 1:a januari, var inte bara min systers utan också alla hästars födelsedag och Hamingja blev därmed 12 år. Hon är verkligen en dam i sina bästa år (ja, både systern och hästen f ö)! Men någon ridning att fira med blev det inte, jag vill ju vara lite försiktig och först se att Hamingjas hosta inte "kompletteras" med feber. Idag var det fjärde dagen i rad som jag tempade henne och hon har fortsatt ligga på normaltemp så förhoppningsvis är det bara lite vila som behövs för att hennes kropp själv ska ta itu med vad det nu kan vara för bacill/virus/annat som orsakat hostan. 

Fortsätter hon vara feberfri och verka pigg i övrigt tänker jag mig att jag provar att rida ut en sväng någon dag i helgen. Det är ju bara när hon sprungit (travat) som hon hostat så det enda sättet att få veta om hon fortfarande har några besvär kvar är ju att rida lite trav (eller tölt) och se vad som händer. Till dess får hon "hänga" med flocken i hagen - och jag läste ju nyligen att en bra lösdrift motsvarar tre timmar i skrittmaskin så hon står ju inte och stelnar till under tiden!

Inga kommentarer: