lördag 19 januari 2019

-27 grader och blodmåne

...var det när jag körde till stallet för att fodra i morse. Ute på isvägen gjorde jag några fåfänga försök att fota den ENORMA röda månen - men det var förståss en alldeles för krävande uppgift för min mobilkamera...

I Mariebäck välkomnades jag av JÄTTEHUNGRIGA hästar! (För en häst uppstår svält per definition inom två minuter efter att den senast serverade maten ätits upp...!) Men nu kunde jag glädja dem med REJÄLA mängder hö. Våra hästar går ju ute dygnet runt och trivs förträffligt med det! Hästar har fördelen att så länge de äter håller de sig varma och dessutom har de ju så FANTASTISK päls! Den isolerar så otroligt att det under ett snöväder kan ligga ett tjockt lager kall snö på deras ryggar utan att smälta. Sopar man bort snön är pälsen HELT torr där under!!!

PS: Ingen ridning idag - minus 27 är definitivt för kallt för Hamingjas matte!

Inga kommentarer: