fredag 25 maj 2018

Vi preppar inför helgens Atli-kurs!

"Hej matte! Vad ska vi göra för nå´t kul idag?!!"

Idag kom den riktiga sommarvärmen och det var fortfarande 26 grader när jag åkte till stallet vid 17.30! Ganska varmt att rida m a o...! Vi ska rida kurs för Atli igen i helgen och det brukar vara fre-sö men denna gång blir det bara lö-sö. Så jag passade på att preppa inför kursen med voltarbete i skritt och tölt, övergångar från samlad skritt till tölt och fokus på att behålla en mjuk högerhand. När jag lyckas med det sistnämnda blir ju verkligen allt så mycket bättre - så jag hoppas verkligen att det kan bli en god vana med tiden!!!

Efter träningspasset var vi rejält svettiga både Hamingja och jag. Först då kom jag på att det var hög tid att plocka fram min välventilerade sommarridhjälm och lägga undan den varma vinterhjälmen för säsongen. Nåja, bättre sent än aldrig i alla fall!!! Medan Hamingja åt kraftfoder passade jag på att först spraya man och svans med pälsglans och sedan blev det en rejäl omgång insektsspray också innan hon var redo att gå ut i hagen igen. 

Inga kommentarer: