lördag 26 maj 2018

KyrbyChicksen: Ensidigt gynnande av höna...

Efter att jag kommit fram till maranerna skulle få bo själva i vinterhönshuset, så att Fazer II skulle få vila sitt ben, började jag med att släppa ut "gamla gänget" lösa på gården och stängde sedan hönsluckan. När jag sedan höll på att ställa i ordning för nykomlingarna kände jag mig plötsligt iakttagen - och mycket riktigt: utanför fönstret kunde jag se Loranga som flugit upp på en av sittpinnarna för att ge mig en sträng blick genom fönstret! Helt uppenbart var jag anklagad för "ensidigt gynnande av höna"...!

Och det var ganska väntat att det skulle vara just Loranga som kom för att kontrollera vad jag höll på med! När jag öppnar åt Chicksen springer hela gänget alltid ut så glatt. Men om jag bara dröjer mig kvar i hönshuset några minuter kommer snabbt Loranga - nästan alltid följd av Lakrits -  tillbaka in för att se vad jag pysslar med! Vid dessa tillfällen "småpratar" de alltid en hel del så jag brukar inte alls känna mig anklagad på något vis. Men när jag nu haft fräckheten att stänga luckan så att det inte gick att komma in fick jag ju faktiskt skylla mig själv...!!!

Inga kommentarer: