lördag 14 oktober 2017

Beroendeframkallande lördagsgodis!

Matte går på om att jag är så vacker... men what´s new, liksom??!!

Idag fick jag njuta av lördagsgodis i form av en hel timmes träningpass på min fina, fina häst!!! Dessutom hade vi turen att det envisa regnandet faktiskt tog en paus just då! Vi red längs bilvägen till "världens ände" och sedan fortsatt bort till skoterklubben. Mycket tölt - förståss - och vi fick till ett par sekvenser då hon verkligen bar upp sig i tölten! 

Till att börja med kändes hon visserligen lite spänd när jag började be om samling i skritt och tölt - hon hade INTE glömt att matte smackat så där otäckt under de senaste träningspassen... Men lösgjordheten kom successivt tillbaka - och då hade vi den positiva effekten av smackningarna kvar i form av trevlig bärighet! Alltså, när jag rider den här hästen känner jag hela tiden att jag bara vill rida MER!!! Ett fantastiskt härligt beroende skulle man kunna säga!!!

Inga kommentarer: