söndag 26 mars 2017

Söndagslunch i stallet

"SKYNDA med maten matte - jag är JÄTTEHUNGRIG!!!"

Det blev en mkt ovanlig helg för mig den här gången. Jag som i princip alltid brukar rida fre, lö och sö red bara fredag - TROTS att jag var hemma. Planen var från början att rida på söndag också, i samband med att jag skulle lunchfodra hästarna. Men aprilvädret tjuvstartade denna dag - så att morgonens solsken snabbt förbyttes i ösregn och sedan mkt hårda vindar... 

Min skröppliga kropp reagerar ju inte direkt positivt på sådana kraftiga väderomslag med lågtryck... så lunchfodringen fick bli tillräcklig ansträngning för dagen. Då fick jag ju dessutom tillfälle att träffa Hamingja en stund i alla fall! Innan jag åkte hem för att återgå till ryggläget i soffan. 

I år har vi testat en rekordtidig start av vårt spabad! Vi har under ett antal år haft sådana av uppblåsbar modell, vilka vi använt under vår, sommar och höst. Efter att ha investerat i en dyrare variant förra året, en som skulle klara lägre utomhustemperaturer och förhoppningsvis också hålla bättre, bestämde vi oss i höstas för att vinterförvara badet (utan vatten) i växthuset. 

För några veckor sedan kom vi på den geniala idén att starta igång det inne i växthuset för att se om det skulle fungera. Vi omvandlade helt enkelt vårt orangeri till poolhus! Sedan dess har jag tagit ett varmt bad nästan varje kväll - ett MYCKET bra sätt att få smärtlindring inför natten och därmed bättre sömn! Självklart blev det ett bad även denna kväll och det var mäktigt att sitta i lä inne i orangeriet medan stormvindarna ruskade REJÄLT i träden utanför!

Inga kommentarer: