tisdag 6 december 2016

I morgon är en annan dag!

Min FINA Hamingja med "rimfrostslingor"!

Idag var det en sådan där trist dag när kroppen bestämde sig för att förstöra min planering... Planen jag hade var att "riva av jobbet" för att sedan åka till Hamingja för en härlig ridtur (med boglampan) ute i mörkret. MEN istället bestämde kroppen att jag skulle få sova så dåligt förra natten att jag efter jobbet inte orkade annat än att åka direkt hem för att vila... TROTS att jag längtade så till min FINA häst... 

Vi hade den värsta "köldknäppen" hittills i vinter nu i natt och i morse. En temperatur på -18 är ju inte så avskräckande i normala fall... men när vi så här långt bara haft ett par enstaka dygn med -15 som kallaste temperatur var det i alla fall ny bottennotering. Visserligen bröt värken aldrig ut på allvar denna gång, men det "kröp i kroppen" större delen av natten - som det brukar göra innan ett rejält värkskov - så det blev ingen vidare sömn ändå...

Det är i alla fall skönt att veta att det inte går någon nöd på Hamingja - även om det förstås inte skadat om hon fått ett träningspass i kväll. Men i o m att hon går på lösdrift får hon ju vara i rörelse större delen av dygnet i alla fall och interagera med sina hästkompisar. Dessutom under Sylvias vakande öga - så någon nöd går det ju verkligen inte på henne! Det är bara i mattes fall det är "tyck synd om"... Men i morgon är en ny dag med nya möjligheter - kanske t o m ridning!!!



Inga kommentarer: