lördag 19 februari 2011

Junkön 65°27,22 N 22°24,9 E


Fortsatt KALLT... och det känns verkligen i min kropp... efter ångbastu och streeeetching igår kände jag mig "nästan som en människa" men idag kändes det som att jag aldrig varit i närheten av en bastu i hela mitt liv... Definitivt inte upplagt för ridning i kylan alltså. Istället övertalade Johan mig att vi skulle ta bilen ut i skärgården - till Junkön. Och det räckte gott för mig - det gjorde t o m ont att luta sig mot ryggstödet i bilen, trots att jag hade TJOCKA dunjackan på...




Gästhamnen på Junkön. Det var första gången vi var hit ut vintertid. Man kör först isvägen ut till Sandön, kör tvärs över hela Sandön och sedan ganska precis en mil till ut på havet. Nu var det seneftermiddag innan vi kom iväg - och det var dessutom KALLT. Men det var ändå inte särskilt svårt att tänka sig hur mysigt det måste att sitta och grilla vid gästhamnen en solig vårvinterdag!




Undertecknad, REJÄLT påpälsad, konstaterar att cafét tyvärr inte är öppet...




Havet är ju minst lika vackert på vintern, eller hur?!







Inga kommentarer: