fredag 18 december 2009

För sjuk för heltidsjobb men för frisk för sjukersättning

Min handläggare på Försäkringskassan ringde idag med anledning av min tidsbegränsade sjukersättning på 25 % går ut sista februari. Hon berättade att Försäkringskassan, utifrån mina inlämnade läkarintyg, kommit fram till att min arbetsförmåga även fortsatt är nedsatt med 25 %.

MEN eftersom man inte kan fastställa att denna nedsättning kommer att kvarstå resten av mitt liv så har jag inte rätt till någon ersättning fr o m 1 mars. Jo, ni läste helt rätt! Resten av livet, är faktiskt vad som gäller numera! Det hade alltså inte hjälpt om man lyckats fastställa att nedsättningen skulle kvarstå i 5, 10 eller 20 år till - jag hade inte haft rätt till någon ersättning ändå...

Är det NÅGON som tycker att detta är logiskt??!!

Inga kommentarer: