måndag 19 oktober 2009

Streeeetching

...och bassängträning på CityRehab för matte. På Feykirs schema stod "fria aktiviteter" idag.

När vi var på Cypern tyckte jag inte att värmen där hjälpte särskilt mycket mot min värk tyvärr... Vaknade TIDIGT varje morgon av att jag hade för ont för att ligga skön hur jag än vred mig i sängen. Men sedan jag kommit hem till min egen MJUKA säng har jag kunnat sova gott och jag tycker faktiskt att jag mår bättre i kroppen än innan Cypernresan. Så värmen hade nog effekt även denna gång - fast p g a den cypriotiska sängen så fick jag inte känna effekten förrän jag kom hem. Hade ändå med mig ett tjockt uppblåsbart liggunderlag Johan köpt åt mig för att ha som bäddmadrass. Det fyllde halva resväskan! Men ändå blev det inte tillräckligt mjukt... Innan nästa resa tänker jag testa att köpa en 80 cm bred vanlig bäddmadrass på Jysk och ta med. Den tjockaste de har kostar bara ca 300 kr - och det kan det verkligen vara värt att få sova på nätterna! När man köper dem ligger de hårt ihoprullade i en plastförpackning så den borde inte ta mer plats än liggunderlaget vi hade med oss nu. I värsta fall får jag väl lämna kvar den sedan om jag inte får ner den i resväskan igen när vi ska hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där med hårda sängar.
När vi var på Kreta var sängarna stenhårda och bäddmadrass saknades helt så man kunde känna fjädrarna när man låg.

/E

Anna sa...

Ja, tyvärr är det MYCKET sällan jag upplevt en skön hotellsäng utanför Sverige... Inte ens på lyxiga hotell i Asien! Men där fick jag förklarat för mig att det anses bra för kroppen med en hård madrass. Fast VARFÖR har man aldrig bäddmadrasser i sängarna??? ÄVEN om man anser att "kärnan" ska vara fast. Nej, på sängområdet är Sverige definitivt ett föregångsland!