lördag 10 oktober 2009

Evas blogginlagg

Vi ar pa Cypern och Eva fick ta pa sig uppgiften att rida Feykir pa lektionen pa onsdag. Skojade med henne att det aven ingick att skriva pa bloggen. (Till saken hor att Eva varken har dator eller mobil... men hon har ju jobbmejl. Och fran den skrev hon en rapport till mig fran onsdagens lektion / sa har kommer det. Evas livs forsta blogginlagg:

... Nåväl, regnet upphörde på eftermiddagen och det blev inte kallare än +1 så blixthalkan uteblev åtminstone på sträckan Luleå-Mariebäck så jag kunde rida lektion på kvällen. Feykir kändes betydligt piggare och ”lättare” än när jag red honom senast (i februari / Annas anm) så det var roligt.

Vi jobbade mycket med öppna, sluta och att hålla dem rätt placerade på voltspåret. Man kan väl säga att det gick bättre så länge vi fick jobba på en egen volt, än när vi skulle göra en övning med volter åt olika håll i samlad tölt, öka tölten på rakt spår däremellan och sedan avsluta med öppna på långsidan, där var vi inte överens om varken tempo eller böjning emellanåt…Det var i alla fall väldigt roligt att rida lektion och fick jobba så att jag höll värmen i kallblåsten också.


...

Nu ar det jag som skriver igen / med internationellt tangentbord som ni kan se! Alltid roligt att kolla mejlen nar man ar utomlands tycker jag. Och allra roligast ar det ju om det kommer en "rapport fran Feykir"!!! Och nu ar det snart dags att aka hem till favorithasten! Hittills har val inte varmen haft sa jattestor effekt pa mig tyvarr... Men den har ju nagon dag till pa sig. Nar jag kommer hem blir det rivstart med dubbla ridlektioner samma vecka. Aker harifran 0545 pa morgonen och nar jag kommer hem ska jag nastan direkt till stallet for att rida lektion. Far val sova pa flyget!

1 kommentar:

Malin sa...

Va härligt med värme:)!
Vet inte om du har läst på min blogg men jag blev nästan diskad på lokal dressyr i hlegen pga min kavaj som domaren sa var för kort och saknade sprund. Att den saknar sprund stämmer men att den är för kort stämmer inte. Det har jag kollat upp i TR, så nu har jag mailat ridsportsförbundet. Vet inte vad det är som gäller för islandshäst tävlingar men tänkte så det inte händer samma tråkiga för dig. //Malin