tisdag 17 mars 2009

Ingen ridning...?!


Loppan och jag på ridkurs.


Ja, ni ser att jag garderat mig med ett frågetecken i rubriken. Vill ändå försöka hålla hoppet uppe! Ute är det ett par minusgrader och strålande sol - helt underbart med andra ord!!! Jag är "nykursad" och jätteridsugen - och Feykir hade vilodag igår. Förutsättningarna hade med andra ord varit helt perfekta om det inte vore för en liten detalj... den här eländiga värken... Har så ont i kroppen idag... :-(


Men jag kan ändå inte helt ge upp hoppet om att ett under skulle inträffa så att jag kan slänga på mig ridkläder och åka till stallet en sväng! Eftersom det är tisdag börjar jag inte jobbet förrän efter lunch - så ännu finns det tid att hinna rida i alla fall en kort stund på ridbanan. Hade ju varit bra att repetera kunskaperna från kursen!Samtidigt kanske det är bättre att ta det lugnt så att jag verkligen orkar med morgondagens lektion för Sylvia...?!


Varför är det alltid så tråkigt att vara förståndig??!! Det är MYCKET enklare att vara förståndig åt någon annan! I söndags var Fia så lycklig att hon klarat att rida kurs trots sin onda rygg att hon bestämde sig för att börja om att rida lektion nu på onsdag. Eftersom hon haft ridförbud i en månad tyckte jag absolut att hon skulle ta det lite lugnare! Efter helgens ridning borde hon ge ryggen en liten paus och ge sig tid att känna efter hur hon egentligen mår. För att sedan kanske rida lite på egen hand mot slutet av veckan. Ridkurs var väl ändå en tillräckligt häftig rivstart - så det var onödigt att späda på det hela med en timmes ridlektion bara tre dagar senare?! Men då gällde det ju Fia så då var det ju lätt att säga. Nu gäller det mig själv... Har ju i o f s MASSOR av bilder kvar att gå igenom från helgens kurs, så jag kan ju ändå frossa i hästar. Men det är ju inte samma sak...
'

Edit: blev ingen ridning... somnade på soffan med en ljudbok! Nu väntar jag på att min vårdcentralsläkare ska ringa med provsvaren från förra veckan. Hoppas de haft förstånd att förvalta ALLA sju rör blod de tog av mig på ett bra sätt! Sedan är det dags att åka till jobbet. Förhoppningsvis var detta den bästa uppladdningen för att orka lektionen i morgon!


Inga kommentarer: