söndag 26 augusti 2007

Det går bra för (de andra) Miduriterna!

Ligger hemma och är sur för att jag inte få vara på tävling i helgen... Men i går kväll fick jag rapport från Sylvia och den piggade upp: I ungdomarnas fyrgångsklass hade vi två Miduriter på delad förstaplats, samt Miduriter som trea och fyra!

Reykur-Eva förbarmade sig föresten över deppiga Anna idag och tog med mig till en handelsträdgård som ska läggas ner och därför hade jätterea. Det var sista dagen de skulle ha öppet och jag tyckte jag gjorde fynd när jag hittade några fina krukor som var nedsatta från 120 kr till 20 kr/styck. När jag sedan kom till kassan fick man DESSUTOM 70 % rabatt på det nedsatta priset! Sådana fynd piggar upp!

Jag har bytt bild till presentationen på Lillhästens hemsida. Den tidigare var med redan i slutet av förra året, så den kändes lite gammal... Fast när jag såg den nya bilden på plats blev jag lite förskräckt över hur FET Feykir ser ut!!! :-0 Hur många kilo har kameran lagt på egentligen? ;- )

Bilden togs i våras, när han gått på fri tillgång till ensilage i ganska många månader. Tidigare vintrar har han hållit vikten ganska bra trots det, men inte den här gången... Han är definitivt i mycket bättre form nu, trots att de går på sommarbete! (Fast de får inte gå på gräs riktigt dygnet runt, utan alla dagar som ridskolehästarna ska jobba får flockarna gå i vinterhage med minimalt att äta ett antal timmar varje dag.) Ytterligaren en anledning till att vi borde ha fått tävla i helgen alltså: vi skulle behöva en ny tävlingsbild med en mer vältränad Feykir till hemsidan!

Inga kommentarer: