onsdag 3 juli 2024

Onsdagar gör man något annorlunda - det är sedan gammalt!

 
Efter gårdagens nära älgar-upplevelser tyckte jag att Hamingja och jag skulle få en paus från Hultetvägen så för första gången i sommar red jag längs den lilla skogsvägen som går in till höger när man ridit en bit efter asfaltvägen. 

Men i övrigt var upplägget inte så annorlunda: flytta för skänkeln och övergångar till tölt. Vägen slutar vid ett kalhygge och är inte så lång så vi red två gånger fram och tillbaka innan en glad Hamingja fick kryssa genom terrängen tillbaka till hästarnas "sommarställe" istället för att gå via asfaltvägen. Igår var jag på apoteket och köpte klorhexidinlösning som jag idag för första gången använde på det pälslösa området under pannluggen. Insektsmedlet som veterinären skrev recept på var tyvärr slut och det visade sig jag kom till apoteket 15 minturer för sent för att de skulle kunna beställa hem det för leverans redan idag. Men i morgon ska det finnas om allt går som det ska. Veterinären sa dock att jag första gången bara ska sätta lite på en fläck på hennes sida, för att kolla att hon inte får någon hudreaktion av medlet. Så det blir först på fredag som jag kan behandla henne på riktigt. Men - peppar, peppar - det verkar inte som att området blir större och hon har redan börjat få små hårstrån igen!

Inga kommentarer: