fredag 1 oktober 2021

Hamingjas senaste vintage-fynd!

”Det är så lite äpplen så tyvärr räcker de bara till mig…!!!”

Nu har jag hängt undan Laras fina lädergrimma för vintern, den är i ponnystorlek så det är bara sommartid den funkar på Hamingja. (Men lädret är så fantastisk mjukt och fint att jag inte vill göra mig av med den.) Istället har jag satsat på vintage av ännu äldre datum: en lädergrimma jag köpte (till Reykur) i Portugal 2003! Den är så rejäl att den lär hålla i evighet! 

I kväll hade jag kvällsfodringen i stallet men innan dess hann jag föst klippa Hamingja på halsen. (Hon blev ju så oerhört svettig och flåsig när jag red i onsdags så hon behövde VERKLIGEN på "lätta på klädseln" inför lektionerna för Sylvia i morgon!) 

Dessutom hann jag rida ett kort pass på ridbanan då jag m h a halsringen fokuserade på min egen sits och att göra förhållningar med vikt, säte och skänklar. Nu är jag SUPERTAGGAD inför morgondagens ridkurs!!!

Inga kommentarer: