fredag 6 augusti 2021

Hästen med stort H!



Efter en dryg vecka på resande fot är vi hemma igen och jag inledde dagen på bästa sätt tillsammans med bästa hästen! Och även om Ella var först att komma när jag ropade så var Hamingja god tvåa! En härlig sväng längs Hultetvägen med avstickare längs flera av småvägarna. Eftersom jag brukar skritta längs Hultetvägen, förutom där jag kan rida ute på någon av gräskanterna så blir det det ganska lagoma intervaller i högre tempo. Idag var det visserligen "bara" 22 grader i skuggan och vinden fläktade och höll insekterna borta, men det blev ändå ganska svettigt för Hamingja.

Fick denna bild från en släkting på resa i södra Sverige - och några sådana skyltar skulle jag GÄRNA vilja sätta upp på Seletvägen, som vi måste följa för att komma till någon av ridvägarna i närheten av Höbäcken. Det är inte många fordon som håller hastighetsgränsen 70 km/h... Men just idag behövde vi faktiskt inte möta/bli omkörda av några fartdårar.

Inga kommentarer: