lördag 12 oktober 2019

Släktträff!

Moster Hamingja, Hermann och mamma Hremsa. 
(Samt i bakgrunden: allestädes närvarande Litlamin - inte släkt med övriga i bild men avkomma till  Lára & Démantur.)

Det verkar som att jag börjar bli förkyld - och då får jag alltid känningar i bihålorna... så det blev bara en kortare ridtur idag i lugnt tempo med mycket skritt. Men jag försökte i alla fall fokusera på sitsen och då f f a kämpa mot mina stela höftböjare. Red till höger bakom vägbommen och i lilla "backen" upp åt vänster vid vändplanen blev det några galoppintervaller också där Hamingja gladde mig med jättefina galoppfattningar (både höger och vänster) från stillastående! 

Avrundade sedan med lite "terrängskritt" i skogen (hade inte sett några tecken på att jakt pågick och jag hade dessutom varselväst på mig.) Fast när vi vänt tillbaka hemåt igen hörde jag ett gevärsskott...  men det lät som att det kom från någonstans på andra sidan Mariebäck (eller möjligen skjutbanan, men då brukar det ju inte vara bara ett enstaka skott utan ganska snart följas av fler.) Tillbaka i stallet fick Hamingja sin vanliga stretching innan matte åkte hemåt för att försöka kurera sig.

Inga kommentarer: