fredag 11 oktober 2019

+ 2 grader och snöblandat regn...

...är ju inte det mysigaste vädret... men hanterbart om man får uppleva det i sadeln på sin häst!!!

Det blev några vändor längs skogsvägarna bakom vägbommen i eftermiddags. Först den vänstra vägen vilken dock visade sig vara lite halkig... så efter en omgång terrängskritt vände jag tillbaka och testade den högra vägen istället. Där låg ingen snö kvar på marken och den har dessutom fått ett nytt lager grus som INTE består av stora, vassa stenar, så underlaget funkade helt perfekt för att träna tölt!

Mitt fokus idag var på sitsen och med vänsterhanden på framvalvet försökte jag gav jag de stramande höftböjarna "en omgång" samtidigt som jag försökte slappna av i knäna och hålla om med skänklarna. Gjorde detta både i skritt och tölt - för att försöka programmera in hur det ska kännas. Efter två vändor till den högra vändplanen och tillbaka tyckte jag det räckte för idag. Och tillbaka i stallet konstaterade jag att vi varit ute en hel timme - trots vädret! Men nu hoppas jag väderappen håller vad den lovat: att det ska vara uppehållsväder i morgon!!!

Inga kommentarer: