lördag 26 oktober 2019

Morgonstund...

...har hö i mund!

Det var verkligen grått och trist väder när jag i morse åkte till stallet för att morgonfodra... Förhoppningen var att även rida, sedan både hästarna och jag fått äta frukost. Men den snö som kommit under natten låg fortfarande kvar i Mariebäck (hemma i Kyrkbyn hade det mesta redan tinat bort) och skapade ett underlag som både var hårdfruset OCH med blöt styltsnö så att hästarna riskerade att halka... Därför blev det ännu en dag "i skrittmaskinen" (=på lösdriften) för Hamingja. 

Men jag fick ju göra alla hästarna glada genom att bjuda på hö! Allra gladast - i tuff konkurrens - måste varit Hector som när han tagit första tuggan faktiskt gjorde några bocksprång på stället! Och han skuttade så högt att alla fyra hovarna var minst en halvmeter ovanför marken! Jag har aldrig tidigare sett en häst göra så - det kändes mer som ett hundbeteende...! Så det var verkligen INGEN tvekan om att han uppskattade att få frukost! Synd bara att jag inte var beredd med mobilen - det hade verkligen varit kul att ha det på film!!!

Inga kommentarer: