söndag 10 februari 2019

"HIVA HÖET HITÅT!!!"

 
Hungriga hästar huckrar högljutt: "HIVA HÖET HITÅT!!!"

Jag fick ett mycket varmt välkomnande till Mariebäck i morse, av alla HUNGRIGA hästar som ÄNTLIGEN skulle få sitt frukosthö! Hamingja har tagit efter mamma Hamradis som alltid "hummade" mycket i samband med utfodringarna, fast hon är mer "fåordig" än vad hennes mamma var. Mest pratsam (i alla lägen) är annars Spirit - f ö den enda icke islandshästen i Mariebäck. Han är nog också den störste optimisten bland dem - hoppas ALLTID på mat vid vilken tidpunkt man än dyker upp. Men så brukar han också få komma ut ur hagen och äta extra, eftersom han behöver mer mat än de andra. 

Som vanligt hade jag egen frukost med mig för att äta i Josefshallen medan jag väntade på att Hamingja skulle äta färdigt så att vi kunde ge oss ut och rida. Men idag var kroppen tyvärr inte alls lika ridsugen som jag... Hoppades att en frukostpaus skulle få den att komma på bättre tankar, men när inte ens en tredje kopp te hade den effekten var det bara att acceptera dagsformen och åka hemåt igen. Det är inte det lättaste att acceptera att kroppen inte alltid vill det jag vill... men jag får ju endel träning på området...

Inga kommentarer: