tisdag 10 maj 2016

Vi tränar - och får se facit!

Idag blev det åter ett träningspass på ridbanan för Hamingja och mig - och den här gången hade vi tillgång till facit eftersom Sylvia och Hremsa red samtidigt! Redan på väg till stallet hade jag tänkt att jag verkligen skulle behöva rida lektion snart - för det är bara drygt 1,5 vecka till den helg då vi ska "riva av" hela vår tävlingssäsong denna vår: med lokaltävling på lördag och Midurs SM-kval på söndagen. 

Den enda tölt vi tränat "på riktigt" efter Hamingjas långa konvalescens är ju korta sekvenser i långsamt tempo efter igångsättning från samlad skritt. Men på söndagens tävling ska vi rida V1 (alltså A-klass) där det BÅDE ingår arbetstempo tölt OCH ökad tölt, förutom skritt, trav och galopp. 

Man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att vi egentligen är redo för detta - men eftersom man får rida A-klass utan att ha kvalat väljer jag ändå att göra det för att få rida ensamma på banan. Hamingjas racergalopp på träningstävlingen (trots att vi då red ensamma ensamma) indikerade ganska tydligt att vi inte är riktigt mogna att "hantera" fler ekipage på banan när vi galopperar. 

Ja, vi har ju verkligen ingen brist på saker att träna på - Hamingja och jag! Därför blev jag jätteglad när det visade sig att jag kan få rida lektion för Sylvia redan imorgon! 

Inga kommentarer: