måndag 26 september 2011

Världens bästa sjukgymnast!



Ytterligare en av Johans bilder från igår. Har noterat att det knappt är några röda höstlöv i år, bara gula... och i en artikel i Norrbottens Kuriren idag fick jag förklaringen: för att det ska bli röda löv måste temperaturen ligga kring 0. Och vi har ju bara haft någon enstaka natt som den gjort det. Däremot blev löven gula ovanligt tidigt och det gick väldigt fort, nästan över en natt. Min teori är att de gulnade p g a den extremt torra sommaren. För det här var ju innan de senaste veckornas väldiga regnande.




För ett antal veckor sedan bestämde jag mig för att "bli en bättre människa", genom att i fortsättningen träna i bassängen på Cityrehab en gång/vecka oavsett vad som händer. Jag tog då inte i beräkningen att de kunde ha stängt för utbildning - som de har denna vecka. Men fram till nu har jag i alla fall hållit mig till vad jag hade bestämt.


Jag har ofta påpekat att en egen häst är den allra bästa sjukgymnast man kan ha - och det blir ju extra tydligt vid sådana här tillfällen! Just idag fick dock Lára ledigt, för jag var till simhallen och bastade ångbastu + stretchade istället. Men redan i morgon ska "sjukgymnast-hästen" få göra en insats.

Inte heller Eva rider idag - trots att måndag brukar vara hennes riddag - för hon jobbar i tornet på Gällivare flygplats idag och det var ju svårt att kombinera med ridning i Mariebäck... Påtvingad vilodag för racer-Lára m a o. Blir spännande att se hur arg hon är i morgon innan hon fått springa av sig...

Inga kommentarer: