onsdag 27 april 2011

Atlikurs för mig och Snarfari!!!



Har via Sylvia fått veta att bussiga Pernilla låter mig rida Snarfari på Atlikursen 6-8 maj också!!! JÄTTEKUL - TACK!!! Det innebär också att jag kan fortsätta rida honom fram till kursen - så jag kommer att ha ridhäst ytterligare ett par veckor! Sedan ska Sylvia ta över och träna honom - men Pernilla hade även sagt att det kunde vara OK om jag även då fortsatte rida honom någon dag ibland. Verkligen kanon - då får jag ju några tillfällen att träna på Atliövningar även efter kursen! Samtidigt blir det ju en liten "avtrappning" så att jag inte behöver drabbas av akut Snarfari-brist som tillägg till min rida Feykir-abstinens!




Snarfari har i alla fall fått två vilodagar nu p g a sin tappsko. Vilket har passat mig bra då jag tyvärr haft några dagar som varit sämre än vanligt... Men i morgon kommer hovslagaren för att sko honom så efter det kan jag rida igen. Ser fram emot att återuppta träningen på vändningar i skritt och tölt! Kanske blir det något varv på galoppvolten också... jag lär ha svårt att låta bli!

Inga kommentarer: