söndag 27 mars 2011

Suverän arbetskraft!


Här är mina suveräna hö-bärare, Johan och Eva, som fick göra ett morgonpass idag! 55 tiokilos höbalar, eller: "EN KVARTS TON VAR!!!" som Johan uttryckte saken. Han är dessutom gräsallergisk så han "grät" hela vägen tillbaka till stallet, där han fick tvätta ansikte och händer i spolspiltan. Min kropp var förståss VÄLDIGT tacksam över att inte behöva bära höbalar!


Det känns verkligen jättebra att ha fått hem nytt hö redan nu, så att Feykir redan idag får börja blanda "gammalt" och nytt. Ju längre tillvänjning med det nya desto bättre förståss!


I eftermiddag insåg jag TILLSLUT varför alla mina bilder blivit så konstiga den sista tiden: hade glömt att jag vid ett tillfälle ändrat inställningarna till dokumentfotografering... Synd att jag inte kommit på det lite tidigare... men i fortsättningen hoppas jag på mer normala bilder igen!

Inga kommentarer: