måndag 14 mars 2011

Feykir tröstäter


Åkte till stallet efter jobbet för att pyssla med Feykir. Efter en kurshelg med stallet fullt av hästar och liv & rörelse hela dagarna hade det uppenbarligen blivit mycket tråkigare för honom igen... när jag mockade boxen varvade han att nosa på mig med att nosa på det som hamnade i skottkärran. Och några gånger kunde han inte låta bli att gnaga lite försiktigt på skaftet till grepen! När jag sedan hängde in nytt hönät övergick han till att tröstäta.


Gav honom sista dosen medicin innan jag åkte hem. Har varit i kontakt med veterinären och väntar på att hon ska återkomma med datum och tid för ny undersökning av honom. Håll tummarna för att han är smärtfri då!!!


Hade fått med mig lite äpplen från en kollega, men vågade inte bjuda Feykir... Istället gick jag ut i hagen och gav Snarfari ett att mumsa på. Han verkade mycket nöjd med det! Efter besked från hans matte igår att jag gärna får fortsätta att rida honom hade jag tänkt att vi skulle ta ett pass på ridbanan idag för att repetera övningarna från kursen. Men jag har varit så otroligt trött hela dagen idag och haft en hel del yrsel (vilket jag inte brukar ha) så ridningen får vänta till en annan dag.

Inga kommentarer: