lördag 19 mars 2011

Feykir bättre!!!

En STRÅLANDE vårvinterdag i Luleå idag! När jag kom till stallet gnäggade Feykir åt mig - snacka om att "samla poäng"!!! Matte blev ju hur lycklig som helst! Och ännu lyckligare blev hon förståss när en kontroll av pulsen visade att den inte alls kändes lika tydligt som tidigare! M a o verkar han kunna stå ute, utan att bli sämre! Det känns bra, för det märks ju att han blir mycket mer harmonisk när han har sin flock inom synhåll!

När jag ändå är inne på avdelningen sjuka hästar så kan jag konstatera att inte mindre än TRE "Midurhästar" den senaste veckan blivit sjuka i hög feber, utan andra symptom... och det mystiska är att hästarna inte träffat varandra! Håller självklart tummarna för att de snart ska må bättre igen!

4 kommentarer:

Adina sa...

HÄRLIGT!

Anna sa...

JAAAA! Och så SNABB du var att kommentera - jag hann ju knappt lägga ut inlägget! :-)

carroline abrahamsson sa...

Gáski och Örn är också skadade. Verkar vara ett skaderik åt för midur.

Anna sa...

Caroline: Ja, vi verkar vara otursdrabbade just nu. Håller självklart tummarna för att dina fina killar snart ska vara OK igen!