torsdag 11 oktober 2007

Idag såg det snyggt ut!

Feykir och jag red ut en timme med Fia och Lukka idag. Och det såg SÅ snyggt ut, tyckte Fia och jag, med två svarta hästar! Vi funderade lite på om vi skulle ägna oss åt att rida olika formationer, så att hela ridturen dessutom blev en kadrilj... men kom fram till att det var lite väl avancerat...

Feykir är ofta trevligare att rida ut på om någon är med - han kan slappna av bättre och är mer kontaktbar när han inte ensam behöver ta ansvar för alla monster. Under hela ridturen red jag i sicksack över vägen för vikthjälperna med mothållande tygeltag, för att lösgöra i skritt resp tölt. Feykir behöver hur mycket sådant som helst!

Föresten - min ridhjälm var fortfarande inte torr efter söndagens ösregn! Den har i o f s hängt i sadelkammaren som inte är så varm. Efter ridturen idag tog jag in den i Josefshallen istället (vårt omklädningsrum) - då ska den väl kunna torka i alla fall!

Naturscenerierna är verkligen fantastiska vid färjeläget! Så här såg det ut när jag åkte hem idag!

Inga kommentarer: