torsdag 2 augusti 2012

Håll grytan kokande...



Tyvärr ingen bra natt i natt... men med senaste tidens mkt ostadiga väder och därpå accelererande värk så var det väl egentligen bara en tidsfråga att jag skulle få en "vaknatt"... Så den som passerade Kyrkbyn i morse vid 04-tiden kunde se mig ligga i SPA-badet och "koka" onda kroppen. Borde förståss ha tagit badet långt tidigare, men där i "dimmorna" dröjde det ett antal timmar innan jag kom ihåg att möjligheten fanns.

Sedan blev det insomningstablett och därmed också sömn fram till kl 11. Ja, då vaknade kroppen. Men huvudet vaknade först några timmar senare (den stora nackdelen med "kemisk" sömn...) Har alltså varit hemma från jobbet idag. Och i kväll blir det nytt bad. Har dessutom förstärkt med en av de sömntabletter jag på rehabteamets inrådan försöker vänja mig av med (vilket ändå gått långt över förväntan.) Så i natt hoppas jag på mer sömn. (Vilket i o f s inte behöver betyda så många timmar ändå - allt är ju relativt...)

Lára fick alltså en vilodag idag - så man kan väl säga att hon fått en mjukstart efter sitt "sommarlov"?!


Inga kommentarer: