måndag 8 februari 2021

Veckan börjar bra!

När Hamingja idag såg mig komma in i hagen fick hon väldigt bråttom att gå iväg BORT från mig... men då visste hon ju inte att vi skulle ut och pulsa i snö...! Men jag gladde henne alltså med att precis som senast rida längs skogsmaskinspåren ovanför vägbommen. Idag fick hon dessutom både trava och galoppera och även om vi till stor del följde våra gamla spår så fick hon ändå en viss "dos" av favoritsysselsättningen att ge sig ut i ospårad snö!

Under hemvägen längs skogsvägen fick vi med lite tölt också - då jag försökte rida långsamt trots att jag höll underskänklarna lätt mot hennes sidor. Hon vill fortfarande stressa upp sig när hon känner skänklarna - vi behöver verkligen träna på att slappna av i tölten båda två...! Vi var tillbaka i stallet igen redan efter en dryg halvtimma, vilken kändes väldigt "lagom" för mig denna dag. Och Hamingja var ändå ganska svettig - tack vare snöpulsningen hade hon uppenbarligen ändå fått jobba lite!

Inga kommentarer: