lördag 27 juni 2020

Tappsko...

Hamingjas syster Hremsa, med sin Hjalmar från Mariebäck 

En inte bara vacker kille utan dessutom OERHÖRT social! Man ska vara riktigt snabb för att hinna fota honom innan han "kliver in i bild" och nästan vill sitta i  knät! På något sätt verkar han alltså vara släkt med Litlamin, jag har bara inte lyckats räkna ut hur...! ;-)

I den "bastuvärme" vi haft tidigare under veckan tyckte jag det kändes för varmt för att rida så Hamingja fick en "ledigvecka". Men idag var det "bara" 25 grader och dessutom lite svalare vindar så då passade jag på! Red genom skogen till Torrbergsvägen och en sväng längs den innan vi vände hemåt igen. På hemvägen travade vi nästan hela vägen genom skogen, för det var gott om mygg och även endel broms som svärmade runt Hamingja...

När vi sedan var tillbaka på skogsvägen bakom vägbommen började hon plötsligt verka hovöm... Det är visserligen ganska vasst grus där, men hon brukar inte reagera på det så jag tänkte att det kanske fastnat en sten under hoven... Satt av för att kolla och då upptäckte jag att hon trampat av sig höger framsko...

Jag antar att det hände en stund tidigare, när vi galopperade i friskt tempo och hon plötsligt gick över i pass - men att det märktes först nu när hon kom på gruset. Hoven verkade i alla fall inte särskilt skadad och Carola har lovat mig att låna Litlamin för att rida och leta efter skon. Så nu hoppas jag bara att hovslagaren snart har tid att komma och slå på gammal eller ny sko!

Inga kommentarer: