torsdag 8 augusti 2019

Släktträff i Mariebäck!

Hamingja hälsar på sina syskonbarn Hulda och Hermann!



...vars mamma Hremsa också ville hälsa på sin lillasyster!

I kväll fick Hamingja göra en utflykt hem till Mariebäck för att hovslagaren skulle komma och sko henne. Hon blev väldigt upplivad av att få komma hem så när jag släppte henne i en hage i väntan på hovslagaren sprang hon runt och showade massor! I o m att hon saknade sko på ena framhoven hade jag inte velat rida innan skoningen, något jag annars ofta brukar göra för att hon sedan ska tycka att det är ganska skönt att stå stilla och inte ska bli så otålig. Men hon skötte ju motionerandet rätt bra på egen hand - och även att uppföra sig under skoningen TROTS att det innebar att hon behövde stå inne i stallet LÄÄÄÄÄÄNGE...!

När hon sedan fick komma tillbaka till betet i Höbäcken blev hon lika jätteglad över det som hon tidigare under kvällen blivit av att komma till Mariebäck - så man kan verkligen säga att hon hade en lyckad kväll!!! Och i morgon ska jag rida igen - det ser jag verkligen fram emot!!!

Inga kommentarer: