söndag 16 juni 2019

Idag har vi gjort vår läxa!

  
Efter några vilodagar för Hamingja, när Johan och jag gjort en tripp till vårt östra grannland och trevliga Uleåborg, var jag tillbaka i sadeln igen idag. P g a värmen blev det bara ett kortare träningspass bakom vägbommen längs den vänstra skogsvägen och sedan "terrängskritt" längs skogsmaskinspåret från vändplanen ut i skogen. 

Det blåste rätt bra så det var förvånansvärt lite insekter. Annars är det inte bara mygg nu utan knotten har kommit ovanligt tidigt i år och dessutom i ENORMA mängder... Därför känns det extra bra att jag kommit på att använda Láras kvarvarande exemtäcke till Hamingja! Då har hon ju ett riktigt bra mekaniskt skydd över stor del av kroppen utan att jag behöver spraya lika mycket av (den giftiga) insektssprayen. 

Tillbaka i stallet kom jag faktiskt ihåg att göra stretchingläxan denna gång - och det är extra intressant att se hur hennes ovilja mot att man lyfter hennes vänstra bakben minskar allt mer! 

Inga kommentarer: