måndag 25 augusti 2014

VÅLDSAM RIDABSTINENS!!! :-O

Nu MÅSTE lycko-Lára bli frisk snart... jag håller ju på att förgås av ridabstinens!!! 

Förutom några, visserligen oerhört givande, lektioner på Hamingja för Atli resp Sylvia samt ett antal 25-minuters svängar i skogen med Lára eller Hammi har jag faktiskt inte ridit ordentligt sedan i början på juni... TRE låååånga månader i princip utan ridning kan ju självfallet ALDRIG vara nyttigt... 

I början av nästa vecka är det dags för nya prover - som förhoppningsvis ska visa att Láras lever(enzyms)värden är återställda igen. Efter att ha agerat oroväckande mesigt i flocken en längre tid var hon i alla fall sitt vanliga, arga jag igen i fredags och det tog jag som ett gott tecken!!! 

1 kommentar:

Sue sa...

Då förstår du hur jag mår, som knappt suttit på en häst sedan mellanstadiet :-)

Skämt åsido, inte roligt att höra att Lara inte är riktigt pigg. Krya på sig!