tisdag 5 augusti 2014

Kurirens reportage från Hästvilan

För en tid sedan besökte jag Feykirs grav på Hästvilan i Västmark för första gången. Jag kände aldrig något behov av att åka dit under själva sorgebearbetningen. Men det har hela tiden känts väldigt bra att veta att han har en plats där. Anledningen till att det tillslut blev av att åka dit var att jag lovat ställa upp på en intervju för Norrbottens Kuriren med temat "det sista, svåra beslutet" till deras artikelserie om husdjur. Och när vi i eftermiddag "landade" på fastlandet igen efter fyra dygn längst ut i Luleå skärgård fick jag se att reportaget publicerats idag. Foto-Lindas (proffs-)variant av min bild ovan fyllde nästan en hel sida i papperstidningen - väldigt fint! För den som vill läsa reportaget finns länk HÄR.

Inga kommentarer: