söndag 24 augusti 2014

Ombytta roller: Lara fjäskar för matte!

Lara fjäskar för matte!!!

När jag kom till Mariebäck idag såg jag inte till några hästar i stohagen. Jag räknade med att få gå och leta efter Lara ute på betet, men visslade ändå och ropade på henne innan jag gick in i stallet. Och när jag kom ut igen med grimma och grimskaft stod hon redan vid grinden och väntade på mig! 

När detta skrivs går hon ute på gården och betar gräs, medan jag njuter av den vackra utsikten, bloggar och dricker te! 

Just nu kom hon faktiskt förbi här och fortsatte sin fjäskoffensiv genom att snusa mig lite i nacken! Det hade varit ännu mysigare om det inte varit för den svärm av knott som följde med henne...


Jag kan faktiskt behöva lite fjäsk just nu! Lider nämligen av en begynnande separationsångest sedan jag kommit överens med hönornas riktiga ägare om att jag ska lämna tillbaka dem nu på onsdag... Hade annars, som vanligt, tänkt dra ut på återlämnandet så länge som bara möjligt. Men efter den senaste veckans häftiga regnande verkar en av dem ha blivit förkyld och det känns säkrast att hon får komma hem och bli ompysslad av en expert!

Inga kommentarer: