fredag 22 augusti 2014

Gräset som alltid är grönare


VARNING: muränan anfaller snart från vänster!!! :-O Denna bild togs sekunden innan Yr, t h, blir upplyst om att man gör bäst i att akta sig för Lára... Yr är visserligen ny i flocken, men normalt skulle hon ändå aldrig haft en chans att tvivla på att Lára är en odiskutabel Nr 1. Men den senaste tidens hängiga Lára har faktiskt istället flyttat sig för Yr när de börjat få hö en gång/dygn... I o f s skulle dagens häftiga reaktion från Láras sida kunna bero på att hon värderar sitt revir högre när det innefattar matte än när det "bara" gäller mat - som hon ändå inte är så intresserad av... Men förhoppningsvis är det ett tecken på att hon mår bättre och snart kommer att vara sig själv igen!

I natt hade Sylvia varit ut och hämtat in hästarna till stallet för att de skulle få slippa ifrån det kalla regnet. Efter ett extremtorrt första halvår har vi den här veckan plötsligt fått 25 mm/dygn... Jag hade erbjudit mig att mocka boxar i eftermiddag, men när jag kom till Mariebäck var hästarna ute igen - nu med regntäcken på - och det var redan mockat.

I o m att jag är utan ridhäst igen blev det istället fullt fokus på Lara-fjäsk! Hon fick komma ut på gården för att äta det där gräset som alltid är grönare! Vill ju se till att hon får i sig så mycket nyttigheter som möjligt nu när hon inte är frisk - och då är ju gräs det optimala!

Själv testar jag att uppdatera bloggen via mobilen direkt från stallet, trots dålig internetuppkoppling. Har bara testat ett par gånger tidigare och en av dem hade det jag skrivit inte ens blivit sparat... Hoppas jag lyckas bättre idag!

På väg hem från stallet ska jag passera simhallen i Gammelstad gör att återuppta kontakten med ångbastun. Det var ett bra tag sedan sist, vi har liksom glidit ifrån varandra... Men nu med höstregnen som avlöser varandra är det hög tid att bastun och jag stryker ett sträck över vad som varit och ser framåt. Hoppas att bastun håller med!

Till veckan borde jag absolut göra detsamma när det gäller min relation med varmvattenbassängen på City Rehab! Hittills har ju det varma, stabila vädret hjälpt till att bibehålla akupunkturens goda effekt på min kropp, men det är ju dumt att vänta med bassängen till dess jag börjar få mer ont igen.

Inför den kommande vintern känns det i alla fall mycket bra att veta att akupunkturen finns att ta till om jag blir sämre igen! 

Eva är nu tillbaka i Al Ain igen och här om dagen kom ett mejl att det minsann börjar bli höst där också. Den kvällen hade visst temperaturen rasat ända till 39 grader i skuggan...!!! 

Har jag förresten berättat att de aldrig kan köra ett 40 gradersprogram i sina tvättmaskiner där nere? Inte ens kallvattnet är någonsin så svalt som 40 grader eftersom kallvattentankarna sitter uppe på hustaken! Varmvattenberedaren sitter däremot inomhus så om man låter bli att slå på den kan varmvattnet faktiskt vara lite svalare är kallvattnet!

Edit: Tyvärr var ångbastun inte alls lika redo som jag för att stryka ett streck och gå vidare... när jag kom dit visade det sig att simhallen fortfarande har sommarstängt och öppnar igen först på måndag. Nåja, får bli nytt försök längre fram! Det blev höst i Al Ain tidigare än i Gammelstad m a o! :-O

Inga kommentarer: