söndag 6 juli 2014

Hästen med kungliga privilegier

Som varande The Queen of Mariebäck har Lára förståss också kungliga privilegier - som att äta kraftfoder även under sommarbetet! Just nu är det lite Krafft Muskel "kryddat" med järntillskottet som det kalasas på. Jag hade egentligen tänkt åka till stallet för att ge henne detta först till kvälen. Men vi har haft 28 grader i skuggan och redan vid 17-tiden kände jag hur jag började längta efter att få sätta mig i den luftkonditionerade bilen och åka iväg... Uppenbarligen FINNS faktiskt en gräns för hur mycket sol och värme som är njutbart - T O M för mig!

När jag nämnde för Sylvia hur konstigt det känns att jag inte ridit på drygt två veckor trots att jag inte är bortrest erbjöd hon mig att låna Haminja om abstinensen blir för svår. Haminja är halvsyster till Hremsa (samma mamma) och med den levande legenden Mökkur som pappa. Det blir spännande att få prova henne någon dag framöver!!!

Inga kommentarer: