måndag 23 juni 2008

Sylvia visar hur man INTE rider ärevarv




Dád ville INTE ha någon prisrosett i tränset...






Vilken tur att Sylvia värmde upp kvällen innan genom att slå rekord på Western Farms rodeotjur!





Sylvia hinner t o m prata med publiken när hon dundrar förbi dem!



Hade det varit jag som suttit på Dád hade jag definitivt bara haft en tanke i huvudet: att klamra mig fast med "näbbar och klor"! Men redan i första kurvan tog Sylvia tyglarna i ena handen och började försökta plocka loss prisrosetten med den andra.





Hon lyckades plocka lös rosetten...




...och med rosetten i munnen (!!!) kunde hon sedan stanna hästen på nästa kortsida.





"Och jag som alltid säger till mina elever att de INTE får galoppera på ärevarvet!!!" var Sylvias glada kommentar efteråt...!!!

Inga kommentarer: