torsdag 24 april 2008

Inlägg nr 300!

...i den här "nya" versionen av bloggen! Det hade ju varit trevligt att fira en sådan höjdpunkt med att berätta en massa intressant om Feykir. Men p g a skröpplig hälsa har jag faktiskt inte varit till stallet sedan i söndags... I går hade jag "sjuknärvaro" på jobbet, men det var verkligen ingen höjdare så idag har jag varit hemma igen. Tur att vi åker till Egypten nästa vecka - jag är i akut behov av "värmebehandling" om jag ska kunna träna Feykir och sedan vara med på de två tävlingar som är hela vår "försommarsäsong": Vindurs resp Midurs tävlingar med två veckors mellanrum. (Sedan har vi en "höstsäsong" också med två tävlingar till. Det gäller att toppa formen vid rätt tillfälle när man har så extremt korta tävlingssäsonger!)

När det gäller Midurs invigningstävling så är det jättekul att den genomförs som en del av den stora hästveckan i Boden! Bl a kommer det att vara en mässa på travet just under vår tävlingshelg. Och ryttarmiddagen blir på Western Farm - med uppträdande av "Idol-Marcus"! Från att bara ha kunnat ordna inofficiella tävlingar kan vi nu med godkänd banan t o m ha regional tävling godkänd för SM-kval. Tala om standardhöjning på ALLA områden! Kul också att Malin S (som ju nästan hör till Team Lillhästen) blir en av domarna!

Vill avslutningsvis passa på att skicka ett stort GRATTIS till Anna S i teamet som blivit "mormor" i dagarna. Klappa Rapsodi och lille Axel från mig!

Inga kommentarer: