onsdag 14 november 2007

Töltar i Trapalanda...


Har fått veta att Feykirs pappa är död - tydligen var det en olycka...


Tyvärr hade han - enligt mig i alla fall - hunnit få alldeles för få ston... Han tävlades aldrig av någon "kändisryttare" och då är det väl inte så lätt att konkurrera... (Tråkigt tycker jag, hade gärna velat träffa på några syskon till Feykir!)
Draumur var högst bedömda hingst i Sverige år 2000. Han var e Ótur frá Saudarkroki och den av Óturs avkommor som har fått högst bedömning (alltså även högre än sin mkt kända halvbror Orri frá Thufu.)


Ovanstående bild har jag lånat från hans hemsida, när det togs var han 15 år.



Via nätet har jag kommit i kontakt med en tjej som har en halvsyster till Feykir, ett jättefint skäcksto som heter Lilja. Ska höra om jag får lägga ut en bild på henne framöver. I ett nummer av Islandshästen i höst har det även varit en bild på ett nyfött föl efter Draumur, det måste alltså vara ett av hans sista föl.

Inga kommentarer: