måndag 26 november 2007

Häst bytes mot frimärksalbum!

Idag gick det verkligen inte bra att rida... Förra veckan red vi aldrig på ridbanan och uppenbarligen räckte det uppehållet för att Feykir skulle ha hunnit glömma allt som handlar om hur man jobbar på volt... Ridpasset började faktiskt bra ändå, när vi värmde upp genom att vända upp på medellinjen och rida skänkelvikning ut på spåret. Han var riktigt duktig! Men sedan skulle vi repterera från Atlikursen: rida på volt och flytta ut bakdelen, i skritt och tölt. Det fungerade inte alls!!! Feykir hittade på alla möjliga varianter för att smita ifrån jobbet... Jag kände hur jag blev mer och mer på dåligt humör! (Och jag har normalt världens längsta stubin...)

Fast när jag tänker efter var jag knappast helt oskyldig... redan när jag åkte från jobbet till stallet kände jag att jag var så oerhört trött. Antagligen hade det varit bättre att ge oss båda en extra vilodag istället! Tillslut var det bara att inse: vi hade "kört fast" och det var knappast lönt att fortsätta, så jag återgick till första övningen igen. Att vända upp på medellinjen och sidföra ut på spåret var ju det enda som fungerat idag, så genom att återvända till det fick vi i alla fall avsluta med något positivt.

I morgon blir det vilodag och på onsdag ska vi få rida ut med Fia och Lukka - en ny dag med nya möjligheter!

Inga kommentarer: