onsdag 2 februari 2022

Ut i mörkret!

I kväll var det pannlampa på igen!

Hörde av Sylvia idag att de tre älgarna som den senaste tiden hållit till nedanför hästhagarna t o m hade gått in i valackhagen här om dagen... :-O  VÄLDIGT bra social träning för en viss fröken...!!! Men under dagens ridpass behövde Hamingja och jag inte konfronteras med några älgar i alla fall! Det blev en riktig klassiker: några galoppintervaller längs vägen till vänster bakom vägbommen kryddat med en skrittsväng på Hamingjas favoritstig i skogen (bilden ovan är därifrån.) 

Jag känner fortfarande av att jag hade Covid nyligen, och efter en dag på jobbet dessutom var det väldigt lagom för mig att låta Hamingja "galoppera av sig" varvat med styrketräningsskritt i snön! Men jag hoppas att orken snart ska räcka till en "Nya Torrbergsrundan" medan snötäcket är på nivån att man kan ta sig fram genom skogen och över kalhygget! Hörde av Anneli att själva Torrbergsvägen var plogad när hon red där senast, så det gäller ju bara att ta sig dit! Nu på fredag är det dags för besök av hovslagaren och vi får väl se var vi sedan ska inviga Hamingjas "nya snygga fötter"..!

Inga kommentarer: