tisdag 22 februari 2022

Hamingja is showing off!!!

 
En våryster Hamngja showade runt och busade i hagen idag! 

Ston leker ju sällan, så jag har inte sett henne göra det särskilt många gånger... och då främst när hon haft  syster Hremsas föl att leka med. Men nu är det några veckor sedan lilla Hedda flyttade hemifrån, till unghästflocken i Grönåker... ändå kunde Hamingja uppenbarligen inte behärska sig! 



Hon rejsade dessutom runt en lång stund, så trots att jag fumlade med mobilen hann jag få med en sekvens på film. Jag hann t o m undra om det verkligen skulle vara möjligt att fånga min "vildhäst" eller om bara skulle springa undan, men finhästen avslutade föreställningen med att skynda fram till mig. Vilken TUR att det fanns gott om karameller i mattes jackficka!!! (Den som har Facebook kan se filmen på min sida.)

 När jag en stund senare red iväg var det därmed på en redan uppvärmd häst! Fast inte avslappnad utan snarare upplivad/uppjagad så jag fick fortsätta söndagens projekt med att flytta undan för skänkeln för att hjälpa henne att länga halsen och därmed hitta avslappning. Det blev ingen lång sväng, för matte var så trött, så när Hamingja började frusta i tölten vände vi hemåt igen. 

Inga kommentarer: