söndag 27 februari 2022

Marknadens säkraste ridhjälm!

När jag här om veckan ramlade av Hamingja och slog i bakhuvudet var jag VÄLDIGT glad att jag hade marknadens säkraste ridhjälm: Back on Track EQ3 Lynx! Den köpte jag för några år sedan, efter att Hamingja och jag gjort en gemensam kullerbytta där jag också slog i huvudet. Den gången resulterade det i en hjärnskakning som gjorde att jag behövde ligga hemma i tystnad och mörker i flera veckor... Men den här gången klarade jag mig BETYDLIGT lindrigare undan! En hjälm ska ALLTID bytas ut om man slagit i huvudet och när jag kontaktade dem för att köpa ny hjälm behövde jag bara skicka en bild på den gamla hjälmen för att få 800 kr i rabatt!  

Idag red jag också på ridbanan och nu med fokus på ytterskänkeln för att hålla bogen på plats (f f a i vänster varv). Och kom på att om jag tänker att höger knä "ska göra jobbet" så hamnade skänkeln i en position som var effektiv. Jag började jobba med detta i skritt - då jag också var noga med att snabbt belöna med passivitet när Hamingja svarade som önskat. Övergick sedan till att göra samma sak i tölt samtidigt som jag m h a massor av halvhalter försökte hålla ett riktigt lågt tempo. När det börjades kännas bra avrundade jag för dagen. Det blev inget långt ridpass, men förhoppningsvis kvalitet istället för kvantitet.

Inga kommentarer: