fredag 11 februari 2022

Fredagsfeeling

I kväll var det stjärnklart och ett månsken så starkt att det bildades skarpa skuggor! Dessutom helt vindstilla så det var riktigt, riktigt skönt ute!!! Mitt ridpass innan kvällsfodringen blev därför lite längre än jag hade planerat, när jag red längs bilvägen förbi "världens ände" bort till där Ullis med nordsvenskarna bor.  
 

Det blev mycket tölt, medan jag försökte hålla nere tempot m h a förhållningar med överskänklar och säte. När Hamingja avslutningsvis fick sträcka ut på allt längre tyglar i nedvarvningstölt höll hon en hög aktivitet i ryggen så jag hade nog lyckats aktivera hennes bakdel på ett ganska bra sätt. Pannlampan behövdes förresten inte alls, vare sig vid ridningen eller fodringen, tack vare det starka månskenet som t o m fick träden att kasta tydliga skuggor ut över vägen!

Inga kommentarer: