onsdag 24 november 2021

Hamingjamys!

 
När jag åkte till Mariebäck efter jobbet idag hade jag förhoppningar om att det tunna lager snö som kommit skulle innebära ett skonsammare ridunderlag. Men när jag klev ur bilen kom precis Sylvia hem och hon berättade att hon låter sina hästar vila helt nu i väntan på mer snö, eftersom det är så oerhört hårt att det stjälper mer än hjälper att rida dem. Typiskt...! Jag bestämde mig för att ändå ta in Hamingja i stallet för att pyssla med henne en stund och när jag gick med henne över gården blev det väldigt uppenbart att Sylvia hade rätt, för det klapprade lika högt från hovarna som när man går över riktigt hårdfrusen barmark. 

Som tur är tycker Hamingja om att mysa och bli ompysslad! Lára AVSKYDDE ju när man tog i henne, eftersom hon var så kittlig, så enda sättet att umgås med henne var att rida. Men är det bara tillräckligt lugnt i stallet så att Hamingja kan slappna av tycker hon det är supermysigt att stå med huvudet i min famn medan jag stryker henne över mulen, eller med huvudet på min axel när jag kliar henne i öronen. Så vi fick en stunds mysig samvaro innan hon fick gå tillbaka till sin flock igen. 

Inga kommentarer: