torsdag 11 november 2021

Torsdag - när snön gnistrar på marken!

 

...blir det ju SÅ mycket ljusare i novembermörkret!!!

Jag har behövt ovanligt många vilodagar efter ridkursen, men idag var jag TILLSLUT tillbaka i sadeln för en första repetition av övningar från i helgen. Därför blev det ett pass på ridbanan, där jag fortsatte att använda lätt sits i tölten under uppvärmningen. Och sedan övergångar från samlad skritt till tölt medan pisken fick "kittla" på bakdelen i övergången. 

Sedan jag även kommit ihåg att ställa inåt i vänstervarvet samt "renoverat" halvhalterna genom ett par halter "med hela kroppen" så fungerade det successivt allt bättre. Men allra viktigast var nog att jag kom ihåg att ge många belöningspauser då jag försökte hålla mig neutral i sadeln. Förhoppningsvis blev det ett ridpass då Hamingja fick känna sig duktig! När hon sedan börja sträcka ut och varva ner på volt frustade hon i princip oavbrutet en lååååååång stund. Och tillbaka i stallet kunde jag konstatera att hon var rejält svettig trots att vi bara ridit ca 30 minuter, så jag hade nog lyckats aktivera hennes bakdel ganska bra! 

Inga kommentarer: