söndag 26 april 2020

Man ska smida medan järnet är varmt...!

 
Hagmys!

Även idag blev det ett pass på ridbanan, där vi fortsatte träna galoppfattningar och idag var vi HELT eniga hela tiden - både när det gällde vänster och höger galopp! Det kändes bra - då kan vi förhoppningsvis enas om högergaloppen när vi rider ut nästa gång också! I höger galopp höll jag högerhanden lätt i manen för att inte ta i tygeln av misstag, men varje gång vi saktade av från galoppen märkte jag att hon ändå hade bitit fast där... Vet inte hur vi ska komma till rätta med det, men jag får i alla fall fortsätta hålla koll på att jag inte "håller" i innertygeln.

När jag var nöjd med galoppen och sadlat om red vi även lite tölt, där jag försökte hålla fokus på min egen sits. Men jag hade lite svårt att hålla fokus och dessutom VÄLDIGT lätt för att bli spänd i kroppen själv idag, kanske var det skröppelkroppens sätt att säga att ridning tre dagar i rad hade blivit lite väl mycket...? Och med en stel och spänd matte på ryggen är det ju inte så lätt för Hamingja att vara lösgjord i tölten... Men det är bara att bryta ihop och komma igen en annan dag! 

Inga kommentarer: