onsdag 8 maj 2024

En hel timme!!! 8:e maj (och 2:a)

Favoritbild i repris!

Idag red jag och Hamingja längs bilvägen bort till korsningen vid sjön. Sidförande i skritt, samlad skritt, högersluta och övergångar till tölt. Allt flöt på så bra till dess vi nästan var hemma... Jag bestämde mig för att rida hem via kyrkbacken för lite extra "gå på bro över vatten-träning" vilket lilla fröken fixade utan problem TROTS att det var en stor vattenpöl direkt efter bron! Men man ska inte ropa hej förrän man tagit sig upp till kyrkan... När vi hunnit en bit upp mot allén kunde man skymta några av hästarna i stoflocken mellan träden - d v s jag skymtade några hästar och Hamingja skymtade ÄLGAR!!! :-O Det blev tvärstopp en lång stund, sedan lyckades jag lirka henne ett par steg framåt innan det blev tvärstopp igen... Jag var redan rejält trött efter att ha ridit nästan en timme och tanken att hoppa av och gå uppför backen hem var inte så lockande... Men just därför var mitt tålamod inte heller det bästa, så tillslut gav jag upp och hoppade av. Hamingja följde mig ytterst tveksamt och när vi tillslut kom till en plats där hon TYDLIGT såg hästarna behövde hon ändå stå en LÅNG stund och titta, som för att övertyga som om att det verkligen inte var förklädda älgar trots allt...! Sedan hittade jag i alla fall ett ställde där jag kunde ställa henne en bit ner i diket så att jag kunde kravla mig tillbaka upp i sadeln igen. 

Om man bortser från "älg-incidenten" idag så kan man säga att detta ridpass var ett "copy - paste" på ridpasset 2 maj och eftersom jag kommit på efterkälken med att blogga slår jag ihop dem till ett gemensamt inlägg. 

Inga kommentarer: